maandag 25 maart 2013

DIY: Bloggen.

Laatst vroeg een vriendin van me: 'Maar hoe doe je dat eigenlijk, bloggen?' Ik heb het haar wel uitgelegd,  maar het heeft me geinspireerd voor een nieuwe blogpost! Wat heb je eigenlijk allemaal nodig om te bloggen en kan ik het wel? Tuurlijk kan je het, en ik ga in dit artikeltje meer informatie geven over bloggen. Ik hoop dat je er wat aan hebt, Enjoy reading!

Ambitie en enthousiasme. Dit is wel heel belangrijk, ik denk niet dat je het leuk vind om een artikel te lezen dat nogal af geraffeld is en dat eentonig is. Als je er geen plezier in hebt word het sneller saai en stop je er gauw mee. Bedenk dus of je het wel echt leuk vind.

Toestemming. Dit is toch best belangrijk, omdat je een stukje van jezelf bloot geeft op internet en sommige ouders vinden dit niet goed. Als het niet mag, zeg dan dat ze je blog mogen volgen. Zo kunnen ze je aanspreken op wat je er wel op mag zetten en wat niet.
Lifestyle, beauty of toch fashion? Ja, waar wil je over bloggen. Ook niet onbelangrijk. Je kan het natuurlijk ook afwisselen, zoals ik doe. Dan een beauty artikel, en dan weer fashion. Maar netzoals het verhaal bij enthousiasme; kies een onderwerp dat je aanspreekt. Anders word het voor jou snel saai.

Een site om op te bloggen. Wordpress of Blogspot zijn twee populaire sites. Daar zou ik mee beginnen. Een '.nl' domein zou ik nog niet nemen. Je moet ervoor betalen en het is best zonde als je er voor betaalt, en na een paar maanden stopt met bloggen. Je hebt dan toch betaalt voor een jaar.

Zorg voor afwisselingen in je zinnen en word niet eentonig. Het is leuk als je vertelt wat je hebt meegemaakt maar zo'n verhaal word saai; 'We gingen naar Amsterdam shoppen, toen de trein in naar huis, toen nog wat eten en toen naar mijn fiets, toen fietsen we naar huis en toen ging ik slapen.' Zorg dat er niet steeds 'en toen' in je zinnen voorkomen, wordt een beetje saai.

Geduld hebben, heeel veel geduld. Ik heb geen geduld, helemaal niet. Maar je moet het toch hebben. Bezoekers krijg je echt niet vanzelf. Gewoon afwachten, dat is het best. Je blog promoten mag best, maar ik raad je af om te gaan spammen. Mensen vinden je irritant en ze kijken nietmeer op je blog. Vaak wordt spam ook verwijderd. Ohja, bedrijven benaderen je ook niet vanzelf. Alleen als je een hoog aantal bezoekers hebt. Geduld dus, geduld.

Dit waren een paar tips. Meer van dit soort blogposts? Laat het me weten! Bedankt voor het lezen, Liefs Esmee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten